New York City!

Allmänt  /  0  Kommentarer

Majoriteten av alla bilder från Top of the rock. Han kan inte kolla ordentligt när solen lyser. Även om den inte lyser mot honom..

Efter att ha ätit typ 5 frukost som bestod av den mängden kalorier jag ska få i mig på ett dygn så tog jag ett litet break och käkade frukt istället.

Inte Pontus

Bilderna hamnade lite huller om buller men det orkar jag faktiskt inte fixa.

Hello!
(Kul att jag skrev på engelska va eftersom inlägget ska handla om new york :))) )

Nu sitter jag här totalt jetlaggad och gör allt för att inte somna för tidigt. Vi kom hem igår ca 13, efter att ha haft en helt fantastisk vecka i New York! Känner att jag kommer inte skriva allt i detalj som jag skulle kunna få för mig att göra.

Men vi har i alla fall besökt Top of the rock, vilket var min absoluta favorit på resan! Så sjukt mäktigt. Ångrar lite nu i efterhand att vi inte åkte dit på kvällen, men det får bli nästa gång!
Vi har också gått på Brooklyn Bridge, varit på Madame Tussauds, gått i Central Park, sett Time Square, gått igenom Broadway, varit på tour på Madison Square Garden, där vi även såg Hockey och basket. Rätt coolt att ha sett både NHL och NBA live! 😄 och så har vi varit på Ground zero (säger man varit på??) och även kollat in deras 9/11-museum. Riktigt bra gjort, fanns så mycket att se och läsa om, vi båda mådde lite dåligt när vi gick därifrån, väldigt känsligt, men så fint!

Utöver det har vi gått och sett massor med grejer, massa häftiga butiker, byggnader av alla modeller, vi hamnade mitt i 2 inspelningar av olika tv-serier, åkte en klassisk New York-taxi, tog även och köpte oss ett Metro Card och givetvis åt vi mat så vi klarar oss 4 år framöver.

Vi gjorde säkerligen massa mer saker som jag inte kommer på just nu, jag har även ca 100+ bilder till men kände att detta får räcka nu. Hade i alla fall en helt makalös resa! ❤

USA!

Allmänt  /  1  Kommentarer

Ja jag har ritat jättefina bilder till vad jag ska göra.

Hejsanhoppsan!

Här sitter jag och planerar (överanalyserar varenda liten tankbar grej) inför kommande resa. Vi beger oss till New York på tisdag nämligen! Vi blir där 6e till 12e november. Ska bli väldigt häftigt! 😍

Med tanke på att vi åker på tisdag så kändes det rätt jävligt när jag vaknade imorse av larmet kl 04 och mådde väldigt illa och hade ont i magen. Tänkte att det är väl magkatarren som jävlas nu inför resan. Men jag klev upp och förberedde mig inför jobbet.
Men HELVETE vad korkad jag var som inte stannade hemma från första början. Tog typ 50 minuter att gå (brukar ta 30) för jag var tvungen att stanna och hålla mig för munnen för att inte kräkas varannan minut. Men jag tog mig fram till slut. Stannade dock där i ca 15 minuter för sen kändes det som att jag skulle ramla ihop där och då. Så jag bestämde mig för att gå hem. Och jag kräktes som om det inte fanns någon morgondag. Blev ju livrädd över att det var magsjuka istället och att jag smittat ner hela maxi.

Men jag fick spy ur mig det sista jag hade sen lyckades jag somna, sen när jag vaknade var illamåendet borta. Provade äta och det gick bra. Inte superhungrig direkt men fick behålla det jag åt, så har ätit rätt försiktigt hela dagen. Illamåendet har börjat smyga sig på igen. Men det känns inte som att det kan vara magsjuka eftersom jag blev "bra" så pass fort. Men jag vet ju inte vafan min mage håller på med så jag har gett upp. Så länge jag blir bra tills på måndag är det lugnt!

Nu ska jag försöka mig på lite kyckling och nudlar. Det kändes som en ganska snäll middag (🤞) och det ligger i en matlåda så  jag behöver inte anstränga mig så mycket. My kind of middag.