En sambo rikare

Allmänt  /  0  Kommentarer

Ja jag har popcorn-strumpor.

Nämen hallåhallå!

Minns absolut inte allt jag gjort sedan förra inlägget. Men antagligen inte jättemycket. Jobbade må-fre förra veckan, började 06 varje morgon. Så satt mest och halvsov när jag kom hem på eftermiddagarna.

Men från och med i torsdags har jag faktiskt nästan haft fullt upp. Efter jobbet på torsdagen så gick jag på stan en sväng för att köpa present till Emil som fyllde 9 i fredags! Råkade bli en klänning till mig själv också :)) Sen så gick jag och svärmor och käkade middag på Brunkullan. Tog en halloumi-burgare med sötpotatispommes, sååå gott! Satt och pratade på hela kvällen, så det vara bara raka vägen i säng när jag kom hem!

Sen på fredagen var det fullt ös. Jobbade 06-17 (dödspasset) och efter jobbet fick jag skynda mig hem, slänga mig i duschen och sen åkte vi till Rödön för att fira Emil. Åt alldeles för mycket sötsaker, men det är okej. Stannade inte där så länge tyvärr, var tvungen att åka hem och packa det sista. För 23.30 gick tåget mot Örebro.

06 på lördagen ringde larmet, så då var det bara att kliva upp för att byta tåg. runt 10 var vi (jag, en kompis och hennes moder) framme i Örebro. Blev lite fönstershoppning och lunchande för att få tiden att gå. Sen när klockan närmade sig 12 drog vi oss mot arnenan för att se sm-finalen i amerikansk fotboll! Både killarnas och tjejernas, så det blev en heldag. Inte helt oväntat så drog crusaders hem åttonde raka sm-guldet!!!! Riktigt kul att vara där, sjukt skön känsla bland publiken också! :D

Sen efter att ha fått träffa Pontus åtminstone en liten stund så skulle dom hemåt mot Karlstad och fira! Så vi andra åkte mot en camping. Ja ni läste rätt. JAG campade. Som ni också ser på bilden gick det inte alldeles för bra för oss med tältet. Men vi sov i alla fall ganska bra, så något rätt måste vi ha gjort.

Söndagen spenderas i bilen. Började åka vid halv 11 ungefär. Kom fram efter 22. Hamnade mitt i en olycka. Så vi fick stå i kö närmare 2 timmar och vänta. Blev läggdags nästan direkt när jag kom hem, då jag började 06 dagen efter.

MEN igår kom äntligen Pontus hem! Planen var att han skulle komma idag eller imorgon, men han kom hem igår istället :DD Så skönt att ha honom hemma! Dock så är alla måsten mycket värre. Typ kliva upp och gå till jobbet. Tog emot ganska mycket imorse, haha.

Men nu ska jag ta och fixa lite matlåda, tjoooho! Hörshej!

4 fina lediga dagar!

Allmänt  /  0  Kommentarer

Hejsanhoppsan!

Har varit sååå skönt att vara långledig. Haft otroligt bra väder också!

Torsdags

Träffade mamma och pappa en sväng, dom skulle  handla och grejer så jag passade på att följa med! Hann inte så mycket mer än att komma hem, sen mötte jag upp Ida på stan! Blev en tur ner till badhusparken och lite slötittande på kläder vi egentligen inte behövde. Men köpte faktiskt inget ;) Det blev middag på Pinchos, aldrig varit där förut men blev nöjd! Dom gjorde fantastiskt goda drinkar också, haha!
Sen gick vi hem till mig och spelade tv-spel i alldeles för många timmar, men trevligt hade vi det! :D

Fredags

Klev upp, käkade frukost och fixade iordning mig lite. Sen kom Linda och hämtade upp mig. Blev lite ärenden i stan sen åkte vi ut till Rödön. Satt på bryggan i solen och vi (Linda) gjorde egna mojitos som blev toookgoda, så vi drack ett par sånna och sen åkte vi båt in till stan och åt middag på vezzo. Superhärligt!

Lördags

Stannade kvar på Rödön och vädret var så otroligt fint, så det blev frukost på deras brygga. Lyxigt värre! Sen blev det båt-åkande ungefär hela dagen, så skönt. Tror tillochmed att jag har fått liiiiite färg(!!!), det är ett under!
Blev middag på vezzo även då, haha. Är som lättsamt när man är många som ska äta! Men runt 21-22 tiden blev det att åka mot Rödön igen, blev lite för kallt när solen gick ner.

Idag

Sov över där även inatt, haha. Men idag var inte vädret lika fint. Så vi åt lite frukost, sen åkte vi upp till mamma och pappa för att hämta min cykel som dom har försökt fixa. (Den där jävla cykeln förtjänar att brinna egentligen. Trodde inte det var möjligt, men jag är dålig på att ÄGA en cykel). Sen skjutsade Linda hem mig.

Och nu ska jag strax ta och fixa lite middag. Blir pannkakor, haha! Har varit så sjuuukt sugen på pannkakor länge nu. Men det känns så onödigt att göra det när jag äter själv. För jag orkar typ 2 stycken.. Men det blir väl matlådor då ;)